Advanced Oxygen First Aid For Scuba Diving Injuries

DAN - Oxygen first aid provider | DAN - Advanced Oxygen Provider

EHBO rotterdam zuid is gecertificeerd in medische ondersteuning op het water.

Een aantal van onze mederwerkers hebben de cursus: Advanced Oxygen First Aid for Scuba Diving Injuries gevogd, deze gevorderden cursus geeft extra training aan diegenen die de DAN First Aid for Scuba Diving Injuries cursus hebben afgerond. Zij zijn in staat en getraind in het gebruik van een beademingsautomaat (zoals met de MTV100) en/of de AmbuBallon (BMV).

Zij hebben de kennis en vaardigheden die nodig zijn voor het levensreddend handelen en te reanimeren met reanimatie technieken om een duiker die niet ademt te helpen. Zij zijn opgeleid in het gebruik van de Manually Triggered Ventilator (MTV, ook bekend als reanimatie overdrukventiel) en het gebruik van de AmbuBallon (BVM)

Herhalingstrainingen

Om een diploma Eerste Hulp geldig te houden dienen er jaarlijks herhalingstrainingen gevolgd te worden om te zorgen dat de eerste hulpverleners competent blijven. Wij bieden deze herhalinglessen aan op één zaterdag en dat een aantal zaterdagen per jaar. In deze herhalingstrainingen wordt de stof van de beginnerscursus niet alleen opgefrist, maar ook nog eens aangevuld met extra onderwerpen. Regelmatig wordt tijdens deze lessen gebruik gemaakt van LOTUS-slachtoffers. Hierdoor worden situaties “levensecht” benaderd. Informeer naar de mogelijkheden.

Ons instituut is voor de A.E.D opleiding & en de Reanimatie opleiding erkend en gecertificeerd door de Nederlandse Reanimatie Raad. Stichting Evenementen EHBO Rotterdam is lid van de NIKTA, Het Oranje kruis en de ERC.